Een ongeopende enveloppe op de grond

Ik vond vorige week een ongeopende enveloppe op de grond. Gewoon een eenvoudige enveloppe.
Hierop stond een naam geschreven “Vera”. Het viel me op dat de naam was geschreven en niet was gedrukt.

In mijn hoofd begonnen allerlei gedachten te spoken. Zou het een liefdesbrief zijn die het nooit heeft gehaald?
Hoe zou het dan nu met hen gaan? Misschien was dit wel zijn enige kans om Vera de liefde te bewijzen en is ze nu verhuist naar Australie of naar Amerika.
En zien ze elkaar nooit meer.

Aangezien ik dat echt niet kon laten gebeuren, nam ik de brief mee naar school om hem vervolgens de rest van de dag
ongeopend te vergeten. Toen ik ’s middags weer naar huis wilde gaan, deed ik m’n handen in m’n zak en voelde ik de brief zitten.

Ik ging op internet kijken waar Vera woonde en vond al snel haar adres.
Ik stond samen met vrienden in een groepje, en vertelde het verhaal aan hen.
MAAK OPEN, MAAK OPEN; Was al snel de reactie. Ik maakte de brief voorzichtig open en was enorm nieuwsgierig naar de inhoud.
Was Vera inderdaad een gelukkig meisje dat een liefdesbrief zou gaan ontvangen en had het lot mij aangesteld als de leverancier van de brief?

Ik scheurde voorzichtig de rand van de brief open en trok een klein vel papier naar boven.

Hierop stond:
Beste ouders van Vera, uw overblijfkaart is vol,
wilt u een nieuwe aanvragen. Met vriendelijke groet,
De basisschool.

Wat een afknapper. Weg liefdesverhaal, weg lot.

Maar wat was het gaaf om erover te dromen.

PS De brief ligt nog steeds op de keukentafel, het wordt wel tijd dat ik hem even ga brengen.

meisje

Geef een reactie

